Idrett og logoer

Bedriftsidrett blir stadig mer populært, benytter du deg nok av mulighetene det gir til markedsføring? 

De fleste store bedrifter i dag har bedriftsidrettslag eller grupper av ansatte som deltar i individuelle idretter som maraton, sammen. Men det er ikke alle som tenker på at dette er en god mulighet til å få markedsført bedriften.

Synlighet

Markedsføring handlet om en ting, og det er synlighet. Du må gjøre bedriften din synlig, og jo flere du gjør bedriften synlig for, jo flere kunder har dere muligheten til å få. Bare tenk på hvilke signaler dere sender utad, når dine ansatte går med produkter som har logoen deres på? Ettersom det er flere som deltar sammen, sier det noe om at det er sunne og gode holdninger i bedriften. Det sender signaler til kunden om at det er en trygg og stabil bedrift å handle produkter og tjenester fra. Men hva kan du ha logoen på?

  • Caps
  • Løpetrøyer/t-skjorter
  • Joggedrakter
  • Gymbag
  • Lue
  • Hals, tørkle eller skjerf

Maraton-løper

Vanskelig å få til? 

Man skulle tro det var vanskelig, tidkrevende og ikke minst dyrt å skaffe sånne produkter, men behøver det være det? Nei, ikke nødvendigvis. Du kan for eksempel handle alt på nett gjennom sider som axonprofil.no hvor du får gode produkter og gode priser.

Uansett hva kostnadene blir, må du ikke glemme at det er utrolig god markedsføring å ha logoen synlig. Si for eksempel du har en gruppe på 20 stykker som skal løpe Oslo Maraton. De har alle forskjellig tempo, og det betyr at din logo vil vise 20 ganger for de som står ved siden av å heier på hvis du har logoen på et produkt. Mange av de store løpene dekkes av lokale og nasjonale medier. Det betyr at din logo kan vises på skjermen og dermed være synlig for et større publikum.

Tenk gjerne på plasseringen av logoen, du har et like sekund på å nå hver enkel sjel som står og heier ved sidelinja. Hvor vil de se? Rett frem. Så ha logoer på caps og løpetrøyer, gjerne flere steder.