Har du startet ny nettbutikk? Da er det bare å ta inn over seg at du trenger markedsføring, med en gang.
Det å starte ny nettbutikk kan være veldig spennende men også krevende. Det er en del ting mange glemmer når de setter i gang, og en av dem er markedsføring. Visste du at du kan markedsføre deg på mange forskjellige måter og at det ikke trenger koste all verden?
Det er utrolig viktig å ha et nærvær i digitale medier, og en god hjemmeside med butikkløsning. Men det er ikke noe verdt hvis folk ikke finner siden din. Så hva kan du gjøre for å øke synligheten din på internett?
En måte kan være å hyre inn et digitalt markedsføringsbyrå som kan øke din synlighet gjennom blant annet SEO markedsføring. Det betyr at man hyrer hjelp til å komme høyt opp i Google sine søkeresultater på relevante søkeord. De fleste leter som regel ikke lengre enn 3 sider ut i søkeresultatene og det betyr at din butikk kan miste masse trafikk og det betyr at du mister kunder, og dermed også penger.
Sosiale medier
Sosiale medier er gull verdt i markedsføringen. Derfor må du sørge for at du har konto på samtlige sosiale medier som kan brukes for din bedrift. Du må også sørge for at du har mulighet til å følge opp sosiale medier så mye som mulig, gjerne hver eneste dag. Hvis ikke kan det lønne seg å ha en såkalt Social Media Manager. Det er en som sørger for at du stadig har innhold på dine sosiale medier.
Innholdet du legger ut må skape interesse. Har du en Facebookside, kan du for eksempel legge ut mange forskjellige konkurranser, oppdateringer om vareutvalg og salg i butikken din. Legg ut bilder av nye produkter og legg ut linker direkte til produkter i butikken din.
Andre sosiale medier du kan legge ut bilder på er Pintrest, instagram og tumblr. På alle disse sidene og på Facebook, kan du sørge for at du treffer de som er i målgruppen din, med å rette annonsene direkte mot dem.